sunnuntai 27. huhtikuuta 2008

Aito todellinen taivaansininen kesä

Toteutin eilen pitkäaikaisen unelmani - kävin värianalyysissä! Olen true azure summer eli aito todellinen taivaansininen kesä. Minulle sopivia värejä ovat mm. tummansininen, vaaleansininen, vaaleanpunainen, tipunkeltainen, vaaleanharmaa, viininpunainen, vanilja ja helmenvaalea. Ne ovatkin juuri niitä värejä, missä parhaiten viihdyn. Mutta on kivaa, että se on nyt ihan "tieteellisesti todistettu" :)

Varasin ajan Jaana Ylén-Hurmeen Tyylibaarista Helsingistä. Eilen oli ensimmäinen tapaamiskerta, jolloin Jaana määritteli ihoni, silmieni ja hiusteni värin ja syötti ne koneelle. Tuloksena siis tuo taivaansininen kesä. Siinä jo vähän katseltiin minulle sopivia värejä ja Jaana myös vähän meikkasi minua. Nyt värikoordinaattini ovat matkalla USA:han ja sieltä tulee noin neljän viikon päästä minulle sopiva väripaletti. Sitten tapaamme Jaanan kanssa uudelleen: saan henkilökohtaisen värikartan, käymme pukeutumistani läpi ja Jaana tekee minulle meikin.

Monen mielestä tällaiset värianalyysit ovat varmasti täyttä humpuukia. Minusta eilinen tapaaminen oli ihana. Nautin. Vaatekaappini on täynnä "syksyn muotiväriä" eli mustaa ja haluan siitä eroon. Haluan värejä, mutta olen miettinyt, mitkä värit minulle sopivat. Se on muuten kumma, ettei olo ole hyvä, jos päällä on epäsopivat vaatteet tai väärän väriset. Nyt ei niin tule niitä hutiostoksiakaan, kun pitää väripaletin ostoksilla mukana! Vaikka värianalyysi oli kallis, uskon että onnistun vaateostoksissani paremmin. Samoin koruostoksissa. Minulle eivät tuon analyysin mukaan sovi kultakorut, vaan hopea, valkokulta ja helmet. Senkin jo melkein aavistin; en tykkää pitää kultakoruja, vaan parhaiten viihdyn helmissä ja hopeassa!

Ei kommentteja: